– edukacije, treninzi, konsalting, mentoring, koučing –
Naučnici tvrde da kupujemo, biramo i odluke donosimo emocijama, a ne razumom.
Da li su emocije na prodaju?
Savremeno poslovanje, kaže da – jesu!
Strah, tuga, sreća, bes – razne emocije su zaslužne za čak 80% naših postupaka. Marketing i prodaja današnjice shvataju da ko ovlada emocijama, ovladaće i tržištem. Biznis zasnovan na podacima (brzim i tačnim informacijama), o osećanjima, kao i reakcijama na stimulanse, je postao novi nivo igrice koji treba preći, da bi se uspelo.
Dekodiranje reakcija podsvesti naših kupaca na naše proizvode i usluge je najviši nivo te nove igrice u poslovanju. Cilj je saznati sve o navikama, reakcijama, potencijalima kupaca, čak i pre njih samih.
U kompaniji i zaposleni su, ustvari, vaši – kupci!
Da bi uspešno prodali proizvod ili uslugu, treba prvo da veruju u njega, a zatim i da imaju veru u kompaniju.
Zato, pored učenja :
- prodajnog procesa,
- prodajnih tehnika,
- načina komunikacije,
- rešavanja prigovora,
- zaključivanja prodaje,
- analize sopstvenog rada,
- postprodaje itd.
bitno je znati i koja emocija i motiv pokreću svakog od zaposlenih, da kupi ideju da radi za našu kompaniju. Jer kad jednom prodavac, menadžer osvesti kod sebe način na koji otkriva šta ga pokreće, moći će to preneti i na naše kupce.
Najgrublje rečeno, dve najprodavanije emocije su: strah i pohlepa.
Ako želimo nekome nešto prodati, recite mu šta će dobiti kao rezultat ove kupovine. Ili, uplašite ga onim što će izgubiti ako ne prihvati našu ponudu.
Mi svi imamo mnogo više emocija, a iskusni i vešti prodavci (menadžeri) koriste čitav niz osećaja kako bi maksimizirali svoj uticaj na potencijalne kupce.
Nabrojaću ovde samo još neke od njih:
- Znatiželja – nudi se nešto novo, ranije neviđeno, interesantno, drugačije,…
- Optimizam – uliva se nada da će sve biti u redu (zahvaljujući nama i našem proizvodu),…
- Lenjost – obećanja kupcima da će moći lakše, jednostavnije (iz fotelje), …
- Biti prihvaćen – prisiljavamo osobu da počne delovati (korak po korak – “kupite naš proizvod!”).
- Patriotizam – ubeđivanje klijenta da je potrebno “podržati domaćeg proizvođača” i time …
- Omalovažavanje – opisivanje poslovanja ili života klijenta bez našeg proizvoda kao manje vrednog…
- Osjećaj krivice – igra se na želju osobe da pomogne bolesnima, osakaćenima, siromašnima, siromašnima, deci u Africi i svima onima koji nisu te sreće kao mi.
Radeći na razvoju emocionalne i socijalne inteligencije kod zaposlenih, a i kupaca, mi dugoročno, kreiramo poverenje i lojalnost. I jednih i drugih, što čini veliki kapacitet i resurs.
A radeći aktivno kroz sistem tj. već postojeće baze kupaca, realne probleme i izazove sa kojima se zaposleni svakodnevno susreću, unapređujemo konkretne veštine, neophodne za unapređenje prodaje i poslovanja.
Sve treninge, radionice, mentorske, konsultantske sesije, radimo po prethodnoj analizi, dogovoru i u skladu sa ciljem koji zajedno postavimo.
Kako ne postoje dve identične kompanije na svetu, tako ne mogu ni isti treninzi, obuke, dati zadovoljavajuće rezultate i zato kreiramo za svaku kompaniju – jedinstven pristup i način rada.