![](https://built4u.rs/wp-content/uploads/2022/05/0-1024x681.jpg)
Da bi gradili prodaju, potrebni su nam čvrsti temelji, stameni stubovi, a u CRM-u, to su:
1. Operativni deo CRM-a
- informacije o kupcima: njihove navike, frekvencije kupovina, artikli, cene,…
- dnevni izveštaji o prometima, aktivnostima kod kupaca (poziv, obilazak,…)
- cene konkurencije, ulazne cene
2. Kolaborativni deo CRM-a
- Omni pristup kupcima (marketing, računovodstvo, logistika,…)
- Praćenje kretanja prodaje po branšama, po kanalima prodaje
3. Analitički deo CRM-a
- Analitika poslovanja : po kupcu, po artiklu, kanalu prodaje,…
- Kartica i antikartica kupca
- Produktivnost kompanije, zaposlenog u prodaji
- Troškovi kompanije, zaposlenog u prodaji
Kako izgleda primenjen CRM u svakodnevnom radu kompanije?
Sve opcije su na dva klika! Sa leve strane su opcije, a na desnoj se otvara ceo ekran za rad.
Na početnoj strani je brzi pregled za kompaniju u datom trenutku, sa prometima po kanalu prodaje, komercijalistima, po godinama, branšama.
![](https://built4u.rs/wp-content/uploads/2022/05/1-1024x473.png)
Planiranje radnog vremena je jedan od najvažnijih elemenata svake kompanije. Jer vreme je jedini resurs kojeg ne možemo vratiti, niti nadoknaditi.
![](https://built4u.rs/wp-content/uploads/2022/05/2-1-1024x471.png)
Pametno planirati je već 80% uspešne prodaje! A to možemo kada znamo i gde idemo i gde su nam kupci. Plan puta, produktivnost, troškovi?
![](https://built4u.rs/wp-content/uploads/2022/05/3-1-1024x472.png)
Kako koristimo karticu kupca, a kako antikarticu, prilikom planiranja? Šta je važno da znamo pre samog sastanka?
![](https://built4u.rs/wp-content/uploads/2022/05/4-1024x474.png)
Analitika i statistika su dobre polazne tačke za razvoj mogućnosti prodaje!
Koliko kupaca imamo po artiklu? Šta možemo da uvidimo iz toga?
![](https://built4u.rs/wp-content/uploads/2022/05/5.png)
Ključni parametri po kanalu prodaje, komercijalisti, branši,… Na šta staviti fokus? Kojim kanalom komunicirati sa kupcem? Zašto ponude koje pravimo, ne prolaze?
![](https://built4u.rs/wp-content/uploads/2022/05/6-1024x466.png)
CRM je ALAT!
Alat – koji štedi vreme, novac, energiju, reči, a daje mogućnost brzog prilagođavanja kupcima, pravovremenost informacija, veću produktivnost i lojalnost, kako prodajnog tima, tako i kupaca.